A poet in pain, I could make a million out of you

Äntligen hemma och nere i varv efter en ovanligt kort dag som såhär i efterhand känns längre än vanligt. Satt uppe sent igår med min penna och mitt block ihopp om att känna någonting igen,  tyvärr slutade det inte så bra.. Iallafall var klockan runt 3 när jag tillsist somnade inför ett roligt Simpsons avsnitt, alltid nåt ju!

Tillbaks till skolbänken igen idag! Jag må då säga att det var med blandade känslor man äntrade Sunnerbogymnasiets korridorer för ännu en termin: Det var en härlig kännsla att se alla nya ansiketn i korridorerna, samtidigt som jag nog har längtat mer än jag kunde föreställa mig efter min egen klass. Det känns skönt att äntligen tillhöra den äldsta kullen som snart ska kastas ut, men på samma gång var det inte så kul att få sitt nya schema och det var med stor vemod i mitt bröst jag fann att priserna i cafetérian hade höjts, drastiskt! En chokladboll som förr hade kostat 5 kronor såldes nu för 7! skamligt!

Efter plugget blev det en tur till BJ idag med där man slet från halv 4 till 7 ungefär och nu sitter jag här hemma, halvdöd, och väntar på att natten ska  komma lite närmare så att man får sova.

John har lovat att han ska snygga till min förra blogg på blogspot.com. Jag var inge vidare nöjd med designen på den nämnligen men så fort han fått ordningen på den kommer jag sätta igång att blogga därifrån istället. Jag vet egentligen inte varför men John tyckte att jag skulle ha blogspot precis som alla andra.!

Men fram tills dess ska jag försöka tjata på så regelbundet som möjligt här..
Ha det så fint! (och godnatt)
Patrik Sundin

Kommentarer
Postat av: Mathilda

ja, cafeteriapriserna är hemska! en mer för sju spänn, det är fanimej det värsta jag sett. mina frukostspenderingar kommer skjuta i höjden.
jag har tappat bort den där bloggentusiasmen. jag ramlar för ofta in på saker som är för personliga och då händer det ju att vissa personer läser saker de inte borde... :P
men det är trevligt att läsa din blogg. mer Patrikblogg åt folket, liksom.
kram :)

2007-08-21 @ 23:24:28
URL: http://luftoingetmera.blogspot.com/
Postat av: John

Fan vad illa med cafeteriapriserna. Får se när jag hinner fixa till blogspot, det är rätt mycket i skolan verkar det som

2007-08-22 @ 00:11:14
URL: http://nukandufamigsalatt.blogspot.com
Postat av: Henrik

Bra blogg Patrik. Tycker inte du ska gnälla över jobb, tro färre som har jobb än dem som inte har det. Cafetria priserna verkar vara någon ny trend då vårt kaffe har gått från 6 kr till 8 kr. tär hårt på min teori om att kunna cykla till bussen utan att vakna å sen ta en kaffe i skolan. :( Jag satt med och höll i ett block å penna igår, fick dock ner lite :) simma lugnt/ Henke

2007-08-22 @ 22:13:16
URL: http://henkeemilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0