In Brendan Behan's footsteps I danced up and down the street...

Här händer det grejer! Det må jag säga..
Det dröjde inte länge efter mitt senaste inlägg innan jag och bror skickade efter en varsin laptop via net on net och nu väntar jag otåligt på leveransen. Ska bli spännande att se om mitt tekniska kunnande räcker till för att installera apparaten med. OM inte annat har John lovat att ge mig support nästa gång han kommer till Ljungby, när nu det blir.

Spenderade Torsdagen och Fredagen hemma framför TVn och i sängen, rök på en ordentlig förkyldning efter måndagens obligatoriska 400meters simning på idrotten. Fy och blä för idrott!! Men det var faktiskt rätt skönt att bara ligga hemma och bry sig om sig själv ett par dagar. Fick hem Lars Demian, Timo Räisänen och Moneybrothers nya plattor så det gick absolut ingen nöd på mig. Men nu är jag på benen igen och känner mig nåt sånär kurerad och ser fram emot den kommande helgen!

På fredag drar vi nämnligen till Göteborg. Ska gå på Liseberg och se Håkan Hellström. Tror han spelar på utomhusscenen så vi får hoppas på gott väder, sen ska John visa upp lite av Göteborgs nattliv för oss, har hört goda vistord om John L's krog. De lär ha fina burgare och drickan ska visst inte vara fullt så dyra som här hemma i Ljungby! Troligen tar jag och Arild oss ett varsit åk i Balder med när man ändå är i storstan!;)

Måste börja komma igång att spela med band igen,, saknar det som fan nu. Det var rätt mycket ett tag iochmed inspelningen av skivan och sen försvann vår basist och trummis åt varsitt håll men det ska nog finnas mer dugligt folk därute! Huvudsaken är att vi kommer igång iallafall. Troligen kommer vi spela nåt under kommande kulturnatta. Det blir kalas ska ni se!

Så var det dags för mig att berätta om mitt andra ekonomiska projekt! Har snackat en del om det idag och nu verkar det inte alls som en omöjlighet längre! Tror att det blir en tur till London fram emot jul! Det rycker och spritter i kroppen så nåt måste man hitta på till hösten ju. Amsterdamresan gick tyvärr i stöpet så nu planerar vi en resa till London runt den 16-20 december. London är verkligen underbart om vintern fick jag erfara förra året: gatorna är vackert utsmyckade, pubarna pyntade och folket (iallafall de infödda londonborna) är betydligt mindre stimmiga än svenskarna i juletider. Förutom att suga i oss Julkänslan kommer vi att gå på Pogues vinterturné på Brixton Acadademy. Det blir min tredje Pogues konsert och trots att sommarens spelning på Way Out West var lite av en besvikelse vet jag att det blir helt annan feeling i Brixton.
www.pogues.com

Det är ingenting som är helt spikat än men om Arild fortfarande är intresserad eller om jag lyckas övertala några andra att följa med så tror jag nog att resan blir av..:)

Kommentarer
Postat av: John

Det är precis i våra tentatider så jag kommer inte kunna hänga med tyvärr.

2007-09-05 @ 19:09:09
URL: http://nukandufamigsalatt.blogspot.com
Postat av: emelie

hallå patrik! här hittar man då dig överallt :D

2007-09-12 @ 14:33:27
URL: http://emelieanderberg.blogg.se
Postat av: emelie

Jaa visst är det härligt, till och med mamma tycke om den :) Jaa faktiskt har jag det om dert nu blir så att vi får gå med den skolan för han går inte på samma, annars vetifan :S har du de då? pussokram

2007-09-12 @ 23:09:46
Postat av: Emelie

Haha, oj!va kul :D Folk kommer tycka om den :) balen, jaa.. vill ha min klänning nu nu nu :D hahah puss

2007-09-14 @ 14:38:19
Postat av: Ylva

Aha, har du en blogg också! Jag har sett Shane McGowan på Dala-Rock. Han var så full så han knappt kunde stå. Pogues utan honom är nog bättre...

2007-09-19 @ 15:08:39
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0