Sjuk!:/

Hoj Hoj
Idag är en skitdag!
Efter den muntra veckan i Borlänge verkar det som om jag har släpat med mig nåt slags virus hem, ett virus som har satt sig i halsen och förminskat svalgets omkrets till storleken av en prinskorvs. Det svider nåt otroligt bara när man pratar och då ska vi bara inte prata om hostattackerna. Det hela är rätt komiskt, nästan hela gänget som var i Borlänge har dragit på sig nån slags åkomma när de kom hem. Det där med peace and love är kanske inte så hälsosamt ändå:P
I vilket fall som helst så sjukskrev jag mig från jobbet idag och då läget fortfarande inte förbättrats ringde jag och sjukskrev mig i förväg inför morgondagen med.
I morse ringde jag också till vårdcentralen i hopp om att få nåt lindrande. Men en tjurig tant i andra änden upplyste mig om att mina symtom tvunget skulle vara i minst en vecka innan jag kunde få tillgång till penicillin eller överhuvudtaget få genomgå en undersökning! Usch för vården idag.. vi kan vara stolta och glada som bor i detta vackra land där försämringens vindar blåser genom... ja i stort sett allt.

Hursomhelst så har jag haft en Patrikdag här hemma istället och det är ju inte fy skam det. Har lyssnat på mina nya skivor med Loke,, en grymt skön artist och låtskrivare som säljer sina plattor via sin hemsida. Han har många tänkvärda och framförallt jäkligt roliga låtar och en favorit är låten Eldsjäl Kolla gärna upp honom på:
www.lokeloke.se
Dessutom har jag spenderat en himla massa dötid framför TV'n. Har bland annat sett den gamla svenska serien en fyra för tre. Grymt underhållande!. Nu är jag ju också en sucker för såna där svenska komediserier och skrattar glatt åt allt från rena rama rolf  till C/O:Segemyhr. Nu däremot kollar jag på en gammal Die Hard film i väntan på att tröttheten ska övervinna det onda i halsen så det blir nån sömn inatt.

Idag skrev jag också, för första gången på ett bra tag. En spontan grej som säkerligen kan bli bra,, en låt till en underbar människa. Som det, tyvärr, känns som att jag förlorar mer och mer. Det är väl det låtskrivandet handlar om som mest för mig. Få ut all skit ur kroppen och.. få kontakt liksom. Men nää jag vet inte hon läser kanske inte ens denna blogg längre och gör hon det så förstår hon nog inte att jag menar det till henne.. eller jo, kanske, hon är betydligt mer klok än vad jag är..

Blablabla!
Nu ska jag glo vidare på Die Hard,, bara för att John McClane är stencool!

sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0