Jag undrar om jag gjorde rätt...

...en kopp kaffe och en cigarett
sitter jag här hela natten lång
på ett litet café med en patetisk sång
till en syster som jag aldrig haft
jag har slösat all min kraft
på en hopplös kärlek i en hopplös tid
men jag har lärt mig att kärleken inte är någonting att fästa sig vid...

Håhå jaja. Så var man hemma igen efter en lyckad tripp till Irland. En vecka hade vi på oss för att ta reda på om Irlands gröna kullar, gråa himlar och svarta öl motsvarade myten och förväntningarna vi byggt upp. och jo,, vi var nöjda. Efter att ha startat vår tripp i Cork där vi upplevde Jamesons gamla destilleri och sedan vandrat runt på gröna fält i Kilkenny var både Anders och jag rörande överens om att vi gjorde rätt som åkte runt i Irland. De sista tre dagarna spenderade vi i Dublin och Dublin är verkligen INTE Irland. Inte det Irland man drömt om iallafall. Visst utelivet var galet och Guinnessbryggeriet var mäktigt men själva stan hade man behövt mycket mer tid i. När vi satt med tomma plånböcker på flygplatsen och väntade på planet som skulle ta oss till Köpenhamn kom vi fram till att Kilkenny var den stad vi fått ut mest av. Trevliga människor, vacker miljö och... ja ölen var också väldigt trevlig.
Ikväll har jag varit och lyssnat på esteternas avslutningskonsert på sunnerbo. En trevlig popig liten föreställning. Av det man har sett känns det som att esteterna blir mer och mer stabila för varje år. Den främsta anledningen till besöket var att Nathanael Nilsson & Mathilda Claesson Hagfoss medvekade. Mathilda har jag spelat ihop med en del tidigare, blandannat under mitt första offentliga framträdande som utspelade sig på gamla torg 2006 tror jag. Magnifik stämma. Osså Nathanael Nilsson förstås som spelar med i mitt nuvarande band. Rena rama virtuosen när det kommer till musik. Dessutom störtskön stil på scen..
Imorgon blir det jobb fram till klockan 3. sen ska grillsäsongen invgas uppe hos Haren. Grillat kött, Gin och kubb. Låter som en trevlig kväll måste jag säga. Sen blir det nog lite utgång. På Söndag blir det jobb:( och rep:) ska bli riktigt kul att repa igen. Blir mer och mer taggad efter varje rep och är väldigt förväntansfull inför 1a Maj. Även om nerverna och prestationsångesten börjar krypa fram..
nä nu ska jag krypa till kojs, tillsvidare ber jag er njuta av Cornelis kanske vackraste visa, Veronica. Skit i den störande vinjetten i böjan bara..
Må väl

Kommentarer
Postat av: cheese :DD

De kommer gå bra första maj :DD

2009-04-26 @ 16:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0