Här kommer en man utan tro, utan hopp och utan fosterland...

Tjao!
Börjar ju bli riktigt världsvan nu:) i tisdags kom jag, arild och Haren hem från Bulgarien där vi levt rövare i en veckas tid. Det var ganska trevligt asså, men jag kan snabbt konstatera att Irland nog var mer min kopp te.. Jag är ju inte mycket för det där med diskotek.. och i ett "partyland" som Bulgarien dit man reser för att sola och dricka är det ganska svårt att undvika såna där diskotek. Vi hade iallafall ett antal trevliga fester och framförallt förfester men en annan måste ju vara rätt ordentligt i gasen för att överleva en natt med samma tråkiga discodunk om och om igen.. nåväl lite sol fick vi även fast man kletar in sin bleka hud med solskydd 30 för att inte se ut som en kräfta efter första dagen och således är man, trots solsemester blekare än de flesta andra ljungbybor när man kommer hem.
Lundberg har kommit hem för sommaren nu igen och det firade vi igår genom att skåla med gin och dunka vreewijk på gitarren. Det blev en attans så lyckad fest:)
Imon är det studentdags och det är sjukt va snabbt tiden har gått. Det känns liksom som om det var igår man satt där på flaket med en billig cigarr i käften och vrålade; sjung om studentens lyckliga daaar... Så imon är det tänkt att man ska ut och kika på de lyckliga studenterna och även fast man är lycklig för deras skull är det tungt att ens egen tid är förbi. Vad har man liksom gjort sen dess?? nä just det...:/

På fredag vid tre tiden får ni ratta in radiokronoberg. P4. Då ska jag och Patrik medverka i Kronoberg berättar med tre låtar eller nåt sånt. Programmet spelas in utanför Sagomuséet och tanken är att jag ska prata lite om mitt berättande med och det är väl ett litet oros moment. Jag är ju inte direkt känd som någon flitig talare när vi spelar. Om någon därute har nåt förslag på vilka tre låtar vi ska lira får ni gärna höja era röster:)

Ni får ursäkta ett hafsigt blogginlägg men jag är trött och stressad så jag tillåter mig att vara lite slarvig idag!
Må väl!




Svunna tider:'(

Kommentarer
Postat av: Klas

Och lite Megafåner blir det minsann i samma program!

2009-06-09 @ 22:41:40
URL: http://urklippt.wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0