Allsång mot högern

Är det nån annan som använder blogg.se som har haft ett jäkla strul med sidan på sista tiden? Sedan mitt förra inlägg har jag försökt ta mig in för att skriva mer varje dag men kommer inte vidare efter själva inloggningen:S men nu funkade det iallafall till slut.. nåväl.
Den 1a Maj blir det progg & roll i järnvägsparken! Jag och Klas Mathiasson kommer tillsammans med Lobbe & Nathanael köra en repertoar bestående av gamla som nya progg låtar. Givetvis kommer vi även köra lite eget material, nägra av mina låtar & ett par Klas Kapell låtar kommer förgylla den förhoppningsvis soliga 1a Maj. Spektaklet kommer äga rum på eftermiddagen nån gång.. Runt 3 tiden tror jag.
Jag och Klas träffades förra Måndagen för att känna på lite låtar och igår repade vi med hela kitet. Det kommer garanterat bli kalas!
När man sitter och hamrar på gitarren och vrålar ut Imperiets gamla Alltid rött, alltid rätt blir man galet sugen på att leta upp gamla elgitarren och väcka upp punken igen. Det känns riktigt bra.

Var i Göteborg i helgen och såg Thåström igen.. Jag tror faktiskt inte att det finns någon bättre liveartist idag. Det är galet intensivt och dom riktigt mörka dova mördarlåtarna som "Aldrig nånsin komma ner" vibrerar liksom kvar i kroppen långt efter konserten. Ungefär på samma sätt som den svettiga "Var e vargen". Halleluja!
Efter konserten ragglade vi runt ett tag i Göteborg och john visade oss sin pub. Sen dagen efter åkte vi hem och hade kalas med killarna.

knappt två veckor kvar till Irland!.. 





LÅNGT BORT live från Sthlm

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag brukar logga in på http://publishme.se/login/?next=/

Det brukar funka.



Om jag inte ligger i Runkarp och är för bakfull för att fraktas in till stan första maj kommer jag och kollar såklart!

2009-03-24 @ 18:09:40
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0