över sundet

Om du ska över sundet
nån gudsförgäten kväll
vill du ta med en hälsning
till nån väldigt speciell

vill du ge henne mina bästa
och säg till henne sen
att jag alltid varit stolt
över att va hennes vän

säg att några av dom dar
som vi hade med varann
var några av dom bästa
som jag nånsin haft

å säg att jag e ledsen
för alla fel som blev
men inget enda av dom
var menat som nån slags elakhet

säg, säg, säg allt det där från mig

du föresten glöm inte att säga
att det finns saker som hon sagt
som jag alltid ska ta med mig
ah hon kunde vara så brilljant

Åh säg att jag tycker
det behövs många fler som hon
hon bär en doft av nått som är större
du föresten en sak till kan du komma ihåg

jag vet hon tror mitt hjärta är en död och iskall sten
säg att inget kunde vara mera fel än just det
det är bara om jag skulle gett allt det hon ville ha
skulle ingenting av det hon älskade
från början
till slut
blivit kvar

säg, säg, säg allt det där från mig

Å jag vet hon letar efter
nått enkelt å nått rent
jag vet hon längtar efter
nått jag aldrig kunde ge

men säg att jag hoppas hon hittar nån som kan
å säg att jag hoppas
hon hittar nån som håller henne varm



Ett litet smakprov från Thåströms nya skiva... Fruktansvärd text ju, lite if you see her say hello med Dylan över den. Det är ganska vansinnigt hur rätt gamla trötta gubbar kan träffa ibland..:/
Nedan kommer Dylanlåten från skivan Blood on the tracks. Har traskat runt med den i Ipoden idag och samlat på mig poäng till den stora stegtävlingen på jobbet. Hemskt vad hälsosam man känner sig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0