Så mycket snyggare än jag och mycket starkare...

Efter runt ett halvår utan bloggande bestämde jag mig idag för att det var dags att återuppta självutlämnandet över internet. Kanske till stor del för att det kryper mycket i skallen nu för tiden och förändringarnas vindar ständigt blåser fram och tillbaks i livet, men troligen har följande två bloggar inspirerat en hel del också
nukandufamigsalatt.blogspot.com
och
luftoingetmera.blogspot.com
De har mycket klokt att säga ska ni veta.

Idag har man börjat på att repa sig efter Ljungbydagarna, en i år rätt så kass stadsfest om jag får säga det själv, men man hade nöjet att fylla år under torsdagen så det har varit rätt ordentligt kalas ända sen dess. Det var trevligt att få festa till det med John på hemmaplan ännu en gång innan han packade och for till Götet även fast fredagsnatten hade olika planer för oss.

Vi hann med en spelning i harrys tältet tidigt på lördagsförmiddagen också, den gick hyffsat bra tycker jag trots trötthet och baksmälla men publiken som hade orkat sig upp verkade nöjda och då var ju givetvis vi också nöjda. Om allt går enligt planerna kommer jag, patrik andersson och Lizette spela på Harrys under nån halvtimme eller nåt kommande fredag. Det kan bli kul..

Imon börjar då plugget igen, ett sista år på den där helvetesförbannadeskit skolan.. Det ska nog gå, jag tycker ju om min klass och nåt enstaka ämne på samhällsinriktingen iallafall.. eller?? jodå det brukar funka bra! Det har dock blivit en och annan bristningen under Sp3bs vackra fasad och jag bävar inför vad det kan leda till.. Det känns som att det kommer lösa sig fint ändå när plugget väl sätter igång. En annan väldigt främmande känsla har dykt upp i skallen med, en känsla av att jag kanske inte vill sluta plugget. Det finns nåt som säger "Vad fan har du tänkt pyssla med sen då?" det är en växande klump i magen.

Jag sparkade förresten igång arbetarveckan idag med lite jobb på BJ efter två veckors semester.. jag hade INTE längtat tillbaks. Men på fredag efter plugget blir det afterwork med Martin! alltid nåt att se fram emot!

Andra planer för hösten är
Håkan Hellström på Liseberg den 7e September
Lars Winnerbäck på lisebergshallen 27e oktober (tror jag)
och för övrigt försöka spela så mycket som möjligt, skriva nya låtar och hantera skolan samtidigt som jag ska hantera min rastlöshet genom att hålla mig borta från vissa kretsar och söka mig nya kontakter på andra ställen, jag tror jag kommer trivas.. faktiskt!

Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag sagt att jag vill ha

Kommentarer
Postat av: John

Äntligen! Men du borde ju ha en blogg på blogspot som vi andra, tycker jag. Maila mig ditt lösenord och användarnamn från blogspot så ska jag snygga till den.

2007-08-20 @ 23:22:26
URL: http://nukandufamigsalatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0