Små små saker

Jag har ännu en gång kommit fram till hur fruktansvärt genomkass jag är på att få saker gjorda. Idag är ett lysande exempel. Har haft denna helt lediga dag framför mig  och planerat upp den rätt schematiskt: Först skulle jag dra mig upp och städa rummet, som verkligen... verkligen ser ut som ett bombnedslag. Sen skulle jag sätta mig och läsa igenom psykologin inför morgondagens klassdiskussion om Pavlovs hundar och allt vad det nu var. Efter det skulle jag läsa igenom Religionen och göra klart de sista frågorna inför vårt prov på tisdag och sist men inte minst skulle jag slå mig till ro och läsa Mobergs "Din stund på jorden".
Man kan säga så här: Jag började städa iallafall.. Men när jag efter stor möda fick ordning på skivsamlingen tappade jag liksom motivationen och satte mig framför nya Beck filmen och käkade lunch.
Vi får väl se hur det utvecklar sig om jag lyckas plugga nåt senare.

Det har hänt en hel del sen jag skrev här sist,, bland annat spenderade jag förra helgen i Göteborg hos john. Det blev en rätt skön helg med Håkan Hellström på Liseberg på Fredagen och Scrubs i Johns studentlägenhet på lördagen, inget att klaga över iallafall. Eventuellt ska jag till honom nu på fredag igen och kolla in Demian på Pustervikseatern. Men det är inte riktigt spikat, får bli en ekonomisk fråga hurvida vi åker eller inte.

Min dator har förresten kommit nu så detta är min första blogg live från mitt rum. känns gott. Jag tog med mig datorn och min gitarr till farmors tomma lägenhet igår och skrev en del musik. Det var också riktigt skönt, det var ett tag sen det kom nåt vettigt nu, den nya låten heter nog "Om natten" eller nåt och jag tror den är kalas.

PÅ tal om det så testas "Där fröet gror" på kronobergstoppen i radiokronoberg imorgon klockan kvart över 8 så då får nu ringa in och rösta på den så dår vi se hur långt den tar sig. Om ni inte är hemma då eller inte har tillgång till radio så kan ni lyssna på internet också, både under tiden och i efterhand.
http://www.sr.se/kronoberg/
där har ni adressen till radio kronoberg!

Annars står det rätt still i livet just nu.. Försöker hålla mig väldigt inaktiv och neutral på alla möjliga personliga plan för tillfället. Mest av rädsla och osäkerhet tror jag. För trots allt mitt snack om att man ska ge fan i alla klyschor så stämmer det väl, det kommer bara leda till nåt ont, eller hur John?

Nu ska jag dra mig tillbaks till städningen.
Ha det fint

Du har missförstått! Jag är inte värd det här, jag har ingenting som du vill ha...

Kommentarer
Postat av: emelie

tack :)

2007-09-17 @ 11:19:55
Postat av: John

I suppose so, om man inte vänjer sig vid det och blir känslokall inför det... men i så fall är det väl rätt kört från början kanske...
Fan va nice att du gick in som etta på Kronobergstoppen:P Grattis!
Imorrn ska jag försöka få saker gjorda men det slutar nog med att jag sover bort dan...
Lekman var lovely:P Han tillägnade Friday Night At the Drive-In Bingo till mig:P (Varför kan vi ta en annan gång;))

2007-09-21 @ 00:42:48
URL: http://nukandufamigsalatt.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jag skriver både här och i gästboken, det är ju kul med lokalkändisar. Jag har fått reda på att Klas fru (om de är gifta) är syrra till Brolléus. Med detta menar jag såklart inte att du lagt beslag på förstaplatsen på ett otillbörligt sätt utan att det är bra med kontakter. ;-)

2007-09-26 @ 13:54:23
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0