Är det konstigt min vän att jag vill härifrån?

Ännu en gång har det lyckats gå två veckor sedan jag bloggade sist.. och jag som gnäller på att Lundberg är seg med sina bloggar..
Där fröet gror åkte ut ur kronobergstoppen förra veckan.. med 2 eller 3 rösters marginal:/ känns rätt surt faktiskt.. men samtidigt var det kul att vara med överhuvudtaget och det kommer kanske fler chanser.!
Igår fick jag slutligen tummen ur och samlade ihop det där nya bandet som jag har gått och funderat på så länge. Det blev Jag, Patrik Andersson, Lizette Eklund, Ida Ahl och Nathanael Nilsson. Vi repar på musikskolan och det gick faktiskt riktigt bra. Över förvätningarna om jag ska vara ärlig. Jag blev även förvånad över hur mycket jag hade saknat att spela med band igen. Vi repade väl i en sisådär 2 timmar och för det mesta stod man med ett stort och fånigt flin på läpparna. Härligt att vara igång igen! Nästa rep är redan imorgonkväll.. Längtar!!
Tyvärr har jag inte fått något vidare besked angående kulturnatta ännu.. men förhoppningsvis lyckas Karin fixa en rock'n'roll spelning åt oss,, annars får det bli akustiskt igen, men då ska vi försöka anordna en egen spelning med bandet lite senare.

Kreativt har jag hamnat i en ordentlig svacka nu,, Texterna kommer som vanligt, det brukar inte vara några problem med det. Men musiken däremot vill inte komma alls. Jag tror det är någon slags prestationsångest som spökar. Allt man skriver nu känns liksom redan använt och alla ackord känns förbrukade.. men jag tror det bara sitter i skallen.. Hoppas det iallafall för det vore grymt kul att köra lite nya låtar på kulturnatta!

Förövrigt har jag gått och blivit arbetsnarkoman! Har fått ännu ett extrajobb nu, på MAXI av alla ställen. Det känns väl sådär om jag ska vara ärlig.. Tar upp mycket tid och även fast lönen är betydligt finare än den man får på BJ så är atmosfären och sysslorna betydligt gråare. Jag kan väl stå ut ett tag kanske men jag tror att jag måste välja bort ett av jobben snart - har börjat dala lite i plugget känns det som-,,, och då ligger MAXI illa till.

Veckan som kommer är hemsk på alla sätt och vis! Har 3 stycken väldigt trista prov varav ett kommer vara avgörande för vilket betyg jag får i slutbetyg. Nämnligen historia provet om Sverige under 1900talet. Det ska inte vara några problem,, men jag har ingen vidare lust att plugga...
Ska försöka göra det nu iallafall så jag sätter punkt här.
Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge till nästa blogginlägg!

Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Om du inte vet vad du ska göra efter gymnasiet tycker jag att du ska fundera på folkhögskola. Det är jätteroligt och man träffar en massa intressanta människor. Och så ska du såklart göra musik! Mera musik vill jag höra från dig!

2007-10-24 @ 10:39:56
URL: http://yfronten.blogg.se
Postat av: Anonym

"Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge till nästa blogginlägg!"
Ja när ska du börja skriva igen? hah

2007-11-22 @ 13:52:28
Postat av: Patrik Sundin

JAAAdu när jag får tillbaks internet därhemma...:P

2007-11-23 @ 13:27:05
URL: http://patriksundin.se
Postat av: jessica

vad spelar du för musik?

2007-11-30 @ 22:04:14
Postat av: Patrik sundin

jessica! kolla in www.patriksundin.se eller www.myspace.com/patriksundin så får du höra lite av det jag gör

2007-12-01 @ 20:21:58
URL: http://patriksundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0