Kyss mig ändå...

Idag har varit en lång dag, trots att jag lyckades sova bort hela förmiddagen innan jag drog mej till jobbet och började klockan 12. Sitter och ugglar på mammas rum nu då min dator sen ett drygt halvår tillbaka saknat nätverk vilket leder till att man blir ganska avskärmad från cybervärlden. Det är väldigt dystert att vara avskärmad från saker och ting även fast det i detta fallet säkert kan vara ganska nyttigt. Hursomhelst fick jag tummen ur och skickade in datorn på reparation förra veckan men då ärendet först ska gå via försäkringsbolag lär jag vackert få vänta ett bra tag till innan jag kan surfa fritt igen. Min digitala studio är förresten också kaputt så jag tar tillfället i akt att skylla över min kreativa dvala på detta. Blä för teknikens under!

Denna veckan, troligtvis på torsdag, kommer det hantverkare till lägenheten för att byta ut alla fönster. Detta kommer ta minst två dagar och jag är rastlös. Torsdagen är nämnligen enda vackodagen som jag är ledig denna veckan men vafan ska jag ta vägen då:o Man vill ju knappast sitta hemma här och glo när dom sliter ut sig i kylan, särskillt inte när hela bohaget har trängts in i ett hörn för att hantverkarna ska ha fria vägar och kunna jobba fritt. Blää för jobbiga hantverkare:(

En fördel med allt detta elände är dock att jag blir tvungen att röja upp på mitt rum. Som jag skrivit förr brukar mina "storstädningar" oftast sträcka sig till en noggrann genomgång av skivsamlingen. Bokstavsordning ska det vara på artist A-Ö. Men när jag kommit så långt så jag fått ordning på mina skivor brukar motivationen avta. Nu måste jag dock få bort allt småkrafs och röja undan fri väg och sikt runt fönstret. Jag bestämde mig idag för att redan nu börja packa ner lite av grejerna i kartonger, då det ändå måste göras tids nog. Jag ska ju faktiskt flytta i Maj! men ändå.. tvii för storstädningar:)

Nåt roligt att se fram emot nu är Thåströms nya platta som släpps på fredag. Kärlek är för dom heter den och det känns som den kan bli riktigt kanon. Lite skitigare än förra plattan men med samma textmässiga ådra. jag håller tummarna och väntar!

Liksom bara för att bäddar jag in en av de finaste kärlekslåtarna som skrivits på länge
                                             


må väl!!

Säg att jag är svaret på allt det du söker
och om det inte är så...
 kyss mig ändå

Kommentarer
Postat av: John

Flytta har du inte berättat att du ska göra! tell me all about it!

2009-03-11 @ 12:53:59
Postat av: Mathilda

Vilken fest. Jag ska kolla på lägenhet imorgon :)

2009-03-11 @ 17:06:58
URL: http://constantlypray.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0