Sångare utan orsak sjunger alltid falskt

Per Persson är tillbaka! Det tycker jag är ett ypperligt tillfälle att göra ännu ett försök att vakna upp ur den fruktansvärda bloggdvala jag ständigt återgår till efter ett eller två inlägg. Lite pinsamt faktiskt att jag inte har skrivit mer än ett 20tal inlägg sen jag startade bloggen för snart 2 år sen. Det känns extra pinsamt när man snokar runt bland andra personers bloggar och försöker sätta sig in i energin (?) och lusten (?) som måste ligga bakom alla tankar och resonemang. Jag vill ju liksom också kunna ha nåt att säga med det här.

Nåväl Per Persson har återigen samlat ihop sitt pack efter 13-14 år. Jag fastnade först för Perssons Pack när jag lyssnade genom hyllningsskivan "Taube" där de gör en fantastisk version av Möte i monsunen. Därefter stötte jag på den självklara Tusen dagar härifrån på nyutgåvan av Jakob Hellmans "...DET STORA HAVET". Efter det var jag såld och svalde snabbt alla plattor från "kärlek & dynamit" till "Sekunder i Sverige". Med bandet har vi gjort en cover på Bröllopsdag och redan under min första spelning sommaren 2006 på Gamla torg gjorde jag en akustisk Vårens ljumma vind. Hursomhelst la bandet av 1995 men nu 2009 är dom tillbaka med ny platta.
Skivan heter Öster om Heden och är ett måste för alla som uppskattar skön svensk musik med fokus på starka texter. Min favoritlåt på plattan är för tillfället "sångare utan orsak" men har inte hittat den på nätet än så nedan kommer "Stenad i Stockholm" I duett med Annika Norlin.
Håll till godo!




I övrigt jobbar jag fortfarande ganska mycket. Har dock bestämt mig för att satsa mest på ett jobb och då blir det Maxi som gäller. Har blivit mer och mer förbutikstider för mig och det är gott för därute trivs jag fint. Tobak och trav är betydligt mer stimulerande än gnatiga tanter med rabattkuponger i kassan. Den 16e Mars åker vi till Jägersro och blir miljonärer, den 20e Mars är det Thåström i GBG för hela slanten och 5e April ska jag slå slag i drömmen att dricka en iskall Guinness på nån pitoresk liten pub på den gröna ön. Jag och Anders tänkte spendera en vecka på Irland. Det blir kanon!
Se nu till att lyssna in er på Perssons Pack!
Må väl!

Kommentarer
Postat av: John

Åh den 5 april börjar vårt påsklov! Hur länge ska ni va borta? har ni redan bokat?



Jag tänkte tvinga med dig på sticky fingers dan efter Thåström, suburban kids with biblical names spelar där då:)

2009-03-04 @ 13:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0